Bacillhärden



Tre av fyra i familjen K är hemma i dag och tycker synd om sig själva och varandra. Stackars Melia började klaga redan i helgen "men jag är faktiskt sjuk" när jag skällde för hon inte klädde på sig. På måndagseftermiddagen bröt det ut ordentligt och stumpan var varm som en kamin.

Sedan tog det inte många timmar innan jag också låg och skakade av feberfrossa. Mathias fick till och med komma hem från jobbet och ta hand om de små för jag var helt väck. Kommer bara ihåg att jag varit så dålig en gång tidigare och det var för sjutton är sedan.

Två dygn senare har jag i alla fall orkat krypa ut från sängen till soffan. Men i dag är det Mollies tur. Lilla skruttan är så varm så hon kokar men efter lite flytande Ipren så orkar även hon mysa under täcket framför tv en stund. Nu är bara frågan hur länge det tar innan den sista fjärdedelen ligger och feberyrar?

Kommentarer
Postat av: ECHINAGARD

Åååhh, snutti snutt. Ta en sup så är det frid å fröjd sen.

2008-12-18 @ 22:38:16
Postat av: Eleonor

Stackare!! Antar att det kanske var vi som smittade? Emilia blev dålig inatt igen...jättefebrig, så det blir till att vara hemma denna helgen oxå :-(

Kramkram

2008-12-19 @ 13:59:19
Postat av: Lotta

Skum första kommentar där...

Tycker ialla fall väldigt synd om er och hoppas att ni snart frisknar till igen! Kram till ER!!

2008-12-20 @ 20:19:06
URL: http://lottap.blogg.se/
Postat av: Maja

Lotta: Tack! Äntligen börjar förkylningen släppa och det är väl tur nu när det snart är jul :-)



Kommentaren kommer från den gamla vanliga lustigkurren förstås - blir så trött...

2008-12-20 @ 20:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0