Rabarberpaj

Rabarber växer tydligen med en väldig fart har vi upptäckt här hemma (ingen av oss är ju speciellt intressearde av trädgårdskötsel...). Håller man inte efter plantan så tar den gärna över i vårt lilla grönsaksland, så det har blivit rabarberkrämer och pajer på längden och tvären här hemma den senaste månaden. Så himla trött på samma gamIa vanliga så i går struntade jag faktiskt i kokboken och rörde ihop det vi hade i skafferiet- bli faktiskt himla smaskigt.

* Rabarber och jordgubbar skivas och lägges i en ugnsform.
* Pudra över lite vaniljsocker om vill ha lite sötare paj.

Blanda:
* 2 dl råsocker
* lite mer än 2 dl vetemjöl
* 1 tsk bakpulver
* ca 1 dl grovt hackade hasselnötter

* Rör till sist i två st ägg.

Bred över hela massan över rabarberna och jordgubbarna som ett täcke.

Om man inte är rädd för kalorier smälter man eller tar flytande smör och ringlar över innan man skickar in det i ugnen. 175 grader i varmluft i ca 20 min.

Vi smaskade vaniljglass till...

image595


Kommentarer
Postat av: Åse

Detta kommer ju jag att ta till min kolottenblogg

2007-06-18 @ 15:25:00
Postat av: Amundiris

Great site! Lots of useful information!

2010-01-18 @ 14:48:09
URL: http://amundiris.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0