Tisdagen den 17 oktober

Lika grått och trist ute i dag som i går. Man segar till, orkar inte ta sig för något alls när det är sådant väder. I dag har vi i alla fall tagit oss ner till ICA och H&M. I den sistnämnda fick man 10% rabatt som jag självklart gick på. Köpte två tröjor, varpå den ena inte alls satt bra när jag kom hem, så den var det bara att åka och byta när Mathias kom hem med bilen. Inne i mataffären tänkte jag inte alls på att jag handlade extra tung mat; fil, mjölk, yoghurt, grädde, potatis, frukt, nötter och frön. Men det kändes när vi traska hemåt kan jag lova! För er som inte varit i Partille kan jag berätta att det är uppbyggt ungefär som Himalaya (lite överdrivet kanske...). För att dra en liknelse så är Allum, Partille köpcentrum, placerat i dalen medans Furulund ligger på bergets topp. Man får trösta sig med att det är bra för rumpan när det är som tuffast att putta vagnen uppför backarna.

Har också ägnat dagen åt Ett Foto i Timmen. Första gången jag försökte mig på detta och efter fyra timmar och fyra kort i kameran undrade jag vad jag höll på med: Melia åt frukost vid åttatiden (första kortet), därefter blev hon sömning och ville bara mysa i knät framför tvn (kort två), på tredje kortet hade hon somnat och jag satt fortfarande och kollade på Oprah som dagen till ära korade Amerikas tårta. Snacka om att man kan blir IQ-befriad för mindre! På fjärde kortet hade jag satt på kaffe och satt och njöt, därefter gick vi ut och då blev det äntligen andra perspektiv än inne i lägenheten.Ja, ja, nästa gång det är dax för EFiT igen så kanske vi ska hitta på något mer spännande under dagen.

I kväll blir Melia och jag ensamma i lekrummet. Pappa Mathias fick biljett till hockeyn i kväll, så han var i stort sett bara hemma och vände. Som ni ser på sista kortet så tror jag Melia hade en önskan om att få följa med sin pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0