Mos eller kaka?


Som äpplemos har jag känt mig denna helg; urkärnad, skalad och körd genom beredare för att tillslut bli helt mosad. Förkylning eller bara lite för mycket av allt på sistone? Medan höstsolen lyst och Mathias och barnen varit ute och grejat har jag befunnit mig under täcket med persienner nerdragna. Gick igår bara upp för att borsta tänderna och sedan hade jag slocknat innan klockan nio - en lördagkväll! Som tur är verkar det som jag har fått sova bort det värsta "onda". I morgon blir det inte att persionifera sig mer med äpplemos. Hittade precis ett recept, så siktet är inställt på en söt och kanelig äppelkaka i långpanna av alla de goda äpplen som gulliga Catrin hade med sig i dag. 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra att sova bort det "onda", hoppas att du är piggare nu! Kram!

2008-09-29 @ 13:18:46
URL: http://lottap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0