Tusen strålande solar

                          Tusen strålande solar                                           
Får erkänna att jag var väldigt skeptisk när min mamma berättade om en författare vars namn var Khaled Hosseini. - Han måste du väl veta vem det är ?! - Neee... Det gjorde jag ju inte, men jag vet att "bibliotekarien" har en näsa för bra böcker så jag förde över boken på spelaren och har väldigt motvilligt och bara i nödfall tryckt på avstängningsknappen sedan dess.

Vad handlar den om då? Svårt att förklara kortfattat men på Adlibris där jag även hittade bilden på boken skriver de en bra sammanfattning tycker jag: Med nästan plågsam spänning visar Hosseini hur en kvinnas kärlek till sin familj kan driva henne till heroiska självuppoffringar, och att det i slutändan är kärlek, eller kanske till och med minnet av kärlek, som är nyckeln till människans överlevnad.

Kommentarer
Postat av: Åse

Kul att höra, för det är likadant här.

2008-01-22 @ 22:38:20
URL: http://kolotten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0