Bryt!

Pappan hade jobbade natt och behövde sova ut på förmiddagen och hur jag fick för mig att baka rabarberpaj halv nio en lördagsmorgon vet jag inte. Dessutom med två trollungar som gärna ställer upp som assistenter. Kunde ljuga och skriva att det luktade ljuvligt i köket av vårt bak när min kära make kravlade sig upp men så var det inte riktigt...

Efter en halvtimme med rabarber, vetemjöl och havregryn flygandes runt i köket började jag känna att det här var ju inte världens bästa idé. När Melia sedan påpekade att det var väldigt varmt och jag upptäckte till min fasa att Mollie fått på plattorna på spisen! och att kokospåsen i skafferiet lyste med sin frånvaro och att vi dessutom skulle behövde åka ner till ICA för att få klart pajeländet åkte allt huller om buller in i kylskåpet! Några timmar senare hade pulsen gått ner och med kokosen inhandlad av Mathias blev det till slut en paj som mot alla odds faktiskt blev riktigt god.



Receptet på Leilas
"Äppeltantens smuldeg":
1.5 dl råsocker
1.5 dl kokosflingor
1.5 dl havregryn
2.5 dl vetemjöl
200 g kallt smör

Under degen hade jag:
Rabarber i bitar
Persika i bitar
En barnmatspuréburk med jordgubb och andra frukter
Lite vaniljpulver

200 grader (varmluft) i ca 25 minuter


Kommentarer
Postat av: Åse

Ser himla gott och mysigt(!) ut. Mormor undrar förstås varför inte nya förklädet från Milko är på?

2008-08-23 @ 22:37:46
URL: http://kolotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0