Enveten

DSC00172.JPG

Fick inte ut Melisen utanför dörren utan den hemska "solmössan". Jag fick förklara det för fröken på förskolan i morse när hon tittade lite förvånat på lillans huvudbonad. Att lämna i dag var tyvärr lika jobbigt som de senaste gångerna. Melia var helt hysteriskt, grät och ville absolut inte gå in. Usch, man känner som sig världens elakaste mamma! Måste ändå tro att Melia mår bäst av att få leka med jämnåriga och få vara med duktiga pedagoger under några timmar i veckan. Hade det inte varit för att Melia helst leker med farbröder i femtioårs ålder och att hon är så ovan att vara med jämnåriga barn utan att kunna hålla mamma eller pappa i byxbenet så hade jag kanske börjat tveka på att vi gör rätt. Försöker intala mig att vi gjort rätt val och att det blir bättre längre fram...   

Kommentarer
Postat av: Mary

Klart ni gör rätt! Var på min praktik idag, ca 20 nya inskolningar i två grupper - kan väl vara säga att det är fler som känner som du... Hon kommer snart vänja sig! Det viktigaste är väl att man biter ihop och går dit varje dag, torts tårar... Stå på er! Kramkram

2007-09-11 @ 12:44:08
Postat av: Åse

Snygg mössa på trendig tjej!

2007-09-11 @ 12:58:13
URL: http://kolotten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0