Slemmiga kräk!

Dessa jäkla slemmiga varelser har frossat lös i mitt minimala trädgårdsland under dagarna jag har varit i Värmland. Inte ett endaste litet blad fanns kvar *snyft*! Och efter kvällens regnskur kryllade det av svarta, stora, feta, äckliga sniglar på hela gräsmattan. Mathias har varit på Jula och köpt ett "mördarvapen"; en stor käpp med en knivsudd på som man ska sticka igenom snigeln. Men hur mycket jag än avskyr kräken kommer jag ju inte att kunna avliva dem på det sättet! Inga andra tips på hur man kan utrota slemmet?! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Laga en "smarrig" middag !!!

2007-07-03 @ 06:21:13
Postat av: Åse

Kolla om detta inte är mördarsniglar

2007-07-03 @ 12:54:50
Postat av: Maja

Det är det nog... "Naturvetaren" frågar: Vad innebär det?

2007-07-03 @ 19:24:20
Postat av: Eleonor

Jag trampade på en i går kväll på vår altan. Inte mysigt alls. Min granner berättade att han brukar ställa ut en glasburk med öl i. Tydligen gillar de lukten och kryper ner och drunknar. Jag har inte testat det själv men enligt honom fungerar det jättebra.

2007-07-04 @ 10:55:31
URL: http://www.mammamedmera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0