Helgen

Ännu en helg som stormat (på alla sätt och vis!) förbi. Melia har varit med farmor Monica under fredagen och lördagen. Söndagen vågade vi oss inte ut, rädda för att få ett träd i skallen!

Under fredagen hann jag gjorde jag mig en visit till jobbet på min lediga dag, där det var möten och kopiering inplanerade. Eftersom vi hade barnvakt kunde jag göra undan en massa saker som var tvungen att fixas så här i början med en ny klass. Jag var näst sist ut från skolan och det var kolsvart ute trots klockan bara var halv fem när jag gick hemöver. När Melia och Mathias kom hem strax efter fem var det bara middag och sen sängen för en väldigt trött liten Melia.

Tidigt lördagmorgon var det på med arbetsbrallorna för nu skulle köket tapetseras! Melia ner till farmor och fram med tapetserarbordet. Sex timmar senare var nästan hela rummet klart, så vi åkte ner och hämtade Lilltruls och käkade mumsig fiskgratäng hos farmor och farfar. Mathias orkade inte lämna det halvfärdigt så han åkte dit och fixade det sista, medan Melia och jag åkte hem och kraschade i säng.

Nu är det bara ny vit färg på de gula luckorna och dörrarna samt en ny bänkskiva så är köket klart! Sen vore det inte fel om spisen kom också. Får ont i magen bara jag tänker på det! Beställt spisen via internet, betalat kontant med kort, skulle få den inom en vecka, fick ett mail att den inte fanns på lager än och det var för två veckor sedan! Sen blir det inte bättre av att man har en sambo som hela tiden påminner en dagligen att man inte ska köpa saker över internet...

122218-316
Gammal tapet


Helgen
Ny tapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0